EG- Konsernet, Europas største Microsoft Dynamics partner med hovedkontor i København, består i Norge av EG NaviCom, EG Retail og EG Utility. Selskapet EG ble etablert i 1977 i Danmark, den gang stormaskiner og grønn-svarte terminaler var standard, hullkort levde i beste velgående og IT het elektronisk data-behandling.

Etter 35 års erfaring i IT-bransjen er forandring en grunnforutsetning. De har opplevd stabil vekst både før og under finanskrisen og er i dag blant Skandinavias største IT-partner. EG NaviCom som ble stiftet i 2001 og har hovedkontor på Lura i Sandnes og avdelinger i Oslo og Trondheim, gikk fra januar 2012 inn i EG-konsernet, som nå består av 1.600 dyktige medarbeidere i Skandinavia og omsatte i 2013 for vel 1,6 milliarder, hvor EG NaviCom stod for 122 millioner. Selskapet utvikler og leverer bransjetilpassede løsninger som skaper forretningsmessig verdi for sine mer enn 400 kunder, hovedsakelig innen prosjekt og produksjonsorientert virksomhet.

Kundedag med fokus på verdi-skapning og vekst
Administrerende direktør i EG Norge – Morten Sælemyr – kunne fortelle de drøyt 100 inviterte kundene som deltok på den nylig avholdte kundedagen, den 20. mars på Quality Hotell like utenfor Stavanger; – hvordan EG konsernet i samarbeid med sin hovedpartner – Microsoft Dynamics – ser for seg de neste års videreutvikling for selskapet og for sine mange kunder. En utvikling Sælemyr mener vil være orientert rundt vekst fram mot 2017, som følge av investeringer og god kundestrategi for EG, som igjen resulterer i konkurransekraft. For selskapets mange kunder betyr de strategiske satsningene EG konsernet foretar nå og fremover, bedre løsninger som effektiviserer deres kunders hverdag og ikke minst gir økte besparelser.

Løsninger fra A til Å
Bransjeløsninger innen CRM og ERP, som er nøyaktig tilpasset kundenes forretning og effektiviserer deres arbeidsrutiner, er EGs DNA. Enten det gjelder IT-løsninger beregnet på mindre bedrifter hvor alt ligger i en nøkkelferdig pakket, eller IT-prosjekter i større bedrifter, hvor bransjeløsningen blir tilpassest individuelt slik at den danner grunnlag for optimering av bedriftes prosesser og behov. Totalløsninger fra èn IT leverandør, som kan betjene sine kunder med tjenester innen forretningsutvikling via implementering og drift, til service og support. Det er dette EG Norge har som fortrinn, kan daglig leder ved EG NaviCom i Sandnes, Peter Høiland fortelle. Verdiskapning for kundene skjer via bransjeløsningene som støtter effektive arbeidsrutiner hos kundene og EG –Norge sin samlede kompetanse, er kundenes garanti for at deres potensiale i virksomheten realiseres, forteller Høiland videre. Årets Microsoft Dynmaics Partner! Nok en gang ble selskapet EG Norge årets Dynamics Partner i Norge og dermed også medlem i både President Club og Dynamics Inner Circle hos Microsoft. En utmerkelse som begrunnes fra Microsoft Norge på følgende måte: “Årets Dynamics Partner har utmerket seg ved solid vekst år etter år, primært takket være godt innpakkede bransjeløsninger og smarte konsepter for enkel implementering. Partneren har bra netto tilvekst i egen organisasjon gjennom året, og har alltid god orden mht til sertifiseringer og MPN Competency. Partneren er konstruktiv, og søker tett samarbeid med Microsoft godt forankret i en 3 års plan.“

Forretning før teknologi
Det er den store graden av kunnskap internt i EG konsernet som muligens er selskapets største fortrinn. Selskapet er Skandinavias sterkeste Microsoft Dynamics NAV-Partner og blant verdens sterkeste Dynamics AX-parnere. Deres Dynamics-konsulenter er bland de beste og spesialister innenfor ulike bransjer. Dette gjør at selskapet har stor kompentasje innen markedsledende IT-plattformer og enkelt setter sammen komponenter til en teknologisk løsning som støtter deres kunders forretning best mulig. Det er alltid kundeverdi som er ledestjernen for selskapets valg. Derfor velger de også samarbeidspartnere som er markedsledere på sitt felt, enten det er for IT-plattformer, maskinvare eller tredjepartsprogramvare. De velger komponentene med omhu på grunnlag av kunnskap om de enkelte bransjene og de ulike kundetypenes behov.

«Adding value to business»
EG Konsernets sine drøyt 1600 medarbeidere, fordelt på mer enn 20 kontorer i Skandinavia, lever hver dag etter visjonen – «Adding value to business» – enten man er en kunde innen detaljehandelen, olje & gass, industri eller bygg og anlegg. Selskapets fleksible løsninger gir konkrete produktivitetsløft for kundene og styrker deres konkurranseevne til beste for oss alle, avslutter Høiland, før han tar fatt på jobben med å finne flere dyktige medarbeidere som kan la seg fristes til å bli en av de allerede 100 ansatte lokalt i Stavanger, på den spennende ferden videre mot 2017. En arbeidsplass hvor man legger stor vekt på å skape gode rammer for personlig utviklig og rom få ta egne beslutninger, sammen med gode kolleger som gir deg en hånd når det trengs og som er interessert i deg som menneske.